Skocz do zawartości



#2 Krótkie wyjaśnienie oraz informacje dotyczące projektu.


Rekomendowane odpowiedzi

GetFame_-_2_Krotkie_wyjasnienie_oraz_informacje_dotyczace_projektu.png

Cześć.

Witam Was przy drugim temacie w aktualizacjach, a zarazem w pierwszym poście na forum dotyczącym bezpośrednio rozgrywki, planów na serwer oraz sytuacji aktualnej serwera.

Zacznijmy na początku od pytania, które nurtuje Was wszystkich i dostajemy na jego temat setki pytań, pojawiają się tysiące plotek i jeszcze innych głupot.

 

Otóż, czy mamy skrypt ls-s? 

Tak. Prawda jest taka, że zakupiliśmy rozwiązania z ls-stories wraz z panelami. Nie zrobiliśmy tego dla siebie czy swojej wygody. Zrobiliśmy to przede wszystkim dla Was. Dla zapewnienia Wam rozgrywki na najlepszym poziomie ze skryptem który już znacie.

 


Dlaczego zatem nie włączyliście już serwera? 

Nie chcemy sytuacji, w której udostępniamy Wam skrypt z błędami i problemami, które byłby uciążliwe. Dlatego też start PLANUJEMY na 19.02.2023 godzina: 20:00.

 


Kto jest głową całego projektu? 


Jest to pytanie które też często się przewija. Głową projektu oraz osobą która nim zarządza jest @ Lexon51. Pozdrawiam z tego miejsca osoby które myślą, że jakbym odszedł to projekt zniknie.

 

Natomiast przejdźmy do meritum spraw które Was interesują.
Zacznijmy od wyboru opiekunów którzy będą Was jak i nam towarzyszyć w codziennym rozwoju gry.

Opiekunem strefy cywilnej zostaje: @ Vecino
Pomagać mu będą @ neeq oraz @ ZION.

Opiekunem branży rozrywkowej zostaje @ sk8
Osoba która będzie mu towarzyszyć w rozwoju branży to @ Lilucha

Opiekunem Projektów IC zostaje @ rediex

 

Przejdźmy dalej. Pierwsze pytanie jakie pojawia się dość często jest to gospodarka serwerowa.

To teraz zacznijmy od samego PayDaya oraz podziału:

  • Biznes - $220
  • Frakcja porządkowa - $450
  • Projekt IC - $200

Służbę w każdym rodzaju biznesu/frakcji możecie wbijać co 18 godzin w celach zarobkowych. Czas jaki musicie spędzić na duty to 30 minut. Jeżeli chodzi o wytyczne czy inne rzeczy więcej się pojawi z ręki opiekunów.

Jak widzicie sama w sobie gospodarka jest bardzo przyjazna i nie sprawi ona, że po miesiącu czy dwóch zobaczycie same Bullety czy Turismo.

Co do cen produktów to wyglądają one tak:

  • Gastronomia: od $4 do $11 w zależności od produktu oraz jego korzyści.
  • Warsztat: od $9 do $74 w zależności od komponentu. 
  • Naprawa 0,1 HP = $0,13
  • Siłownia: od $11 do $95 w zależności od produktu

ASG

  • Bronia ASG: od $9 do $45
  • Bronie: od $1200
  • Amunicja: od $120


Jeśli chodzi o resztę:

  • Najtańszy dwukołowiec (rower): $670
  • Najtańszy dwukołowiec silnikowy: $1699
  • Najtańszy czterokołowiec: $4799
 




Co z plantacjami dla cywili?


Niestety koniec podlewania roślinek zarobkowych dla cywili. Wybaczcie, ale nie jest to realne, że osoba prowadząca swój biznes legalnie w centrum zarobiła na niego mając 3 plantacje po 1600 donic. Koniec z takim rozwiązaniem. Organizacje oraz osoby powiązane z branżą czy projektami również będą miały to mocno ograniczone. Plantacje to rzecz która niszczyła totalnie gospodarkę. Natomiast po części chcemy aby to rozwiązanie zostało wprowadzone w życie dla osób z branży rozrywkowej jak i organizacji przestępczych w jakiejś małej skali.

 

 

Ustawianie opisów na pojazdach, handel pojazdami:


Zacznijmy od samego aspektu realnego. Ile z Was widziało samochody z kartkami na szybach, że sprzeda się pojazd i numer telefonu. My również nie zamierzamy zakazywać takiej formy sprzedaży pojazdów. Natomiast są pewne ograniczenia. Ustawiając opis dotyczący sprzedaży pojazdu może on tylko dotyczyć danego pojazdu lub innego, ale w ilości jeden.
Czyli opis może wyglądać następująco: 
/v opis [A4] Sprzedam Sultana. Pojazd posiada bogatą wersję wyposażenia. W pojeździe zamontowano [...] Kontakt: Numer telefonu. 

Zakazujemy opisów na zasadzie wyliczanek:
/v opis [A4] Sprzedam 4x Sultan, 4 x Elegy, 2 x Feltzer, 3 x Manana.

Jeżeli chcecie handlować pojazdami na skalę masową otwórzcie sobie komis bądź jakiś ciekawy projekt IC. Macie gamę rozwiązań które możecie użyć. 

Jeżeli chodzi o działania biznesów, branży, projektów, frakcji oraz organizacji już wkrótce z pewnością pojawią się tematy dotyczące wszystkiego z których dowiecie się wszystkich rzeczy które są dla Was przewidywane.
 

 

Dlaczego nie pokazujecie skryptu? 


Odpowiedź jest na górze. Posiadamy skrypt ls-s który aktualnie jest modyfikowany, są wprowadzane pewne zmiany oraz naprawiane rzeczy.

Między innymi:

  • Corner;
  • Ograniczenia punktów serwisowych w pojeździe;
  • System granatów dla LSPD;
  • Zmiana uszkodzeń pojazdu;
  • Ograniczenie spadku HP od uderzeń;
  • Zmiana zadawanych obrażeń przez bronie.
  • i wiele innych...

Tak naprawdę na ten moment prezentacja skryptu nie miała by sensu, bo byśmy prezentowali co większość z Was zna.

Na sam koniec chce powitać wszystkich nowych członków teamu.
Szczególnie witam @ Thinking który dołączył do grona Developerów i wspomoże naszego @ Lexon51.

Ze swojej strony chciałbym też podziękować @ Lexon51oraz @ Infamousza pracę, którą codziennie wkładają w zmiany, aby do 19 lutego zdążyć dla Was ze wszystkim.

Pozdrawiamy,
ekipa GetFame.pl

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do gospodarki:

BM wiele rzeczy zrobił dobrze, ale pewną mógł zrobić lepiej: postawić na większy rozstrzał cen zamiast zawyżać wszystkim próg wejścia. 

Przy paydayu $220 i najtańszym czterokołowcu za $4799 prawdopodobnie trzeba będzie statsić na niego przez kilka dni. To strasznie upierdliwe rozwiązanie zwłaszcza dla alternatywnych postaci oraz tych, które chcą pograć w organizacjach/aplikacjach.

Poszedłbym w coś innego, co wg. mnie od lat powinno być już standardem na naszej scenie:

  • Najtańsze rozklekotane fury (np. zrobić jakieś złomowisko) możesz kupić już kilku godzinach gry bez konieczności czekania na to przez ~5 dni.
  • Tanie pojazdy (ale nie waltony czy manany, tylko np. Bravury, Sunrise'y, ew. jakiś Glendale) mogłyby kosztować np. ok. $3-$5k - też do zarobienia np. na drugi dzień gry.
  • Pojazdy przeciętne, które powinny dominować - powinny mieć również dość przystępną cenę (np. jakieś Solairy, Admirale) możesz kupić za np. 50 * duty ≈ $10k. Osiągalne dla każdego, kto pogra na postaci przez kilka dni, ale też nie kupisz ich sobie na sam start.
  • Pojazdy klasy średniej (Premiery, Eleganty, Ranchery, Voodo, Fortuny, Blisty) mogłyby kosztować np. 100 * duty ≈ $20k, czyli nadal być względnie przystępne dla każdego gracza po ok. 2 tygodniach gry. 
  • Pojazdy sportowe (Elegy, Sultany, Jestery) miałyby już większy rozstrzał, np. 500 * duty ≈ $100k. Przeciętny gracz byłby w stanie na nie zarobić, ale wymagałoby to od niego np. około 2-3 miesięcy bicia duty, więc musiałoby mu naprawdę zależeć (zwłaszcza jeżeli na serwerze będzie system napraw).
  • I w końcu... Pojazdy luksusowe (Cheetahy, Bullety, Infernusy, Turismo, Staffordy, prywatne Helikoptery, etc.)  - np. 5000 * duty. Takie pojazdy, podobnie jak w życiu realnym powinny być dostępne dla ~1% najzamożniejszych graczy, co wyeliminowałoby problem samych super fur na serwerze, a przy tym zostawiłoby szeroko uchyloną furtkę dla tych, którym chce się grindować. Jeżeli taki Infernus kosztowałby np. 5000 * duty ≈ $1kk, można by było kupić za niego 10 sultanów. Podobnie jak w rzeczywistości za cenę nowego super samochodu też kupisz co najmniej 10 całkiem przyzwoitych pół-sportowych fur. Takie pojazdy byłyby niemal niedostępne dla "zwykłych" postaci z tzw. middle class. Żeby zarobić na to z duty i innych ogólnodostępnych sposobów - gracz musiałby pograć ponad rok, więc mijałoby się to z celem. Takie pojazdy mogłyby być dostępne dla najbardziej zamożnych celebrytów, biznesmenów, czy sportowców. To jednak luźna idea, bo trzeba to jednak odpowiednio wyważyć, bo gdyby celebryta miał zarabiać 100 razy więcej od przeciętnego gracza, pewnie z czasem pojawiłby się ogromny problem przelewania — taki minus jeśli chodzi o próby przełożenia tego pomysłu na realia naszej gry.

* ceny oczywiście wyjąłem kompletnie z dupy, bo nie znam dokładnie gospodarki i nie wiem czy będzie np. cogodzinna renta, jak będzie z dorywczymi, itp. - chodzi mi bardziej o zobrazowanie idei "klas".

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, RainbowBoy napisał(a):

Mamy podobny plan jezeli chodzi o ceny jak napisales. 

Byłoby całkiem w dechę rozwiązanie, bo niestety nie każdy może sobie pozwolić na codzienne czy nawet całodzienne grindowanie duty 😄 

Grzyb jak ja wchodzi do gry co jakiś czas żeby zagrać, farmienie kasy zajęłoby trzykrotnie więcej czasu niż normalnie. Nie ukrywam, że lekki ból dolnej części pleców 😄 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, szifkif napisał(a):

fajna ta ekonomia taka dla statsow i grinderow, trzeba 3 dni bic duty, zeby sobie fure naprawic xD

Czemu niby? Zakładając załóżmy ze lampa będzie kosztować 10$ czy to jest aż taki duży koszt? Zwłaszcza ze wypłata dzienna oscyluje w kwocie 660$? 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli wynagrodzenie ma oscylować w wysokości $600/dzień to nie podoba mi się to. Jeśli ceny pojazdów zostaną zmniejszone  - super, wtedy ta gospodarka ma sens aby obracać takimi kwotami bo nie chciałbym grindować 20 godzin rozgrywki na freeway. Jeśli pozostanie to nie zmienione to widzę powtórkę z rozrywki zwaną maślakiem gdzie aby zarobić na skuter trzeba było mieć 10h jako cywil. Czy będzie jakiś zasiłek jak na serwerach konkurencyjnych aby nie musieć stać i bić duty? Np w wysokości 1/2 paydaya. 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, HavoK napisał(a):

Jak sprawa będzie się miała z jazdą pojazdami? Będzie można skracać po chodnikach czy będzie to wyglądało jak na lss?

Z tego co się orientuję ma to być serwer RP, czyli skracanie chodników powinno być niedozwolone. Jak ktoś raz to zrobi to nic się nie stanie, ale na większą metę słabo by to wyglądało.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.02.2023 o 19:58, zugi napisał(a):

Skoro skrypt LS to co z pracami dorywczymi bo nic nie wspomniane? Bedą?

Start w niedziele? Nie lepiej ogarnąć coś na początek weekendu? 😄

Piątek sobota zawsze były notowane największe spadki graczy więc niedziela wydaje się być najbardziej optymalna.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.02.2023 o 00:55, RainbowBoy napisał(a):

 

  • Najtańszy dwukołowiec (rower): $670
  • Najtańszy dwukołowiec silnikowy: $1699
  • Najtańszy czterokołowiec: $4799

 

Rower to będzie dla pewnie wszystkich nowych graczy, postaci pierwszy środek transportu. Według mnie rower, nawet taki składak powinien kosztować mniej niż dwieście dolarów. Dlatego że ktoś, kto będzie chciał kreować postać osoby na przykład początkowego studenta który dopiero przeprowadził się do miasta musi siedzieć z dwa, trzy dni na służbie biznesu żeby zarobić na w ogóle rower. Cena powinna być przystępna, na przykład $150 żeby po pierwszym zasiłku czy pierwszej wypłacie - osoba mogła kupić sobie rowerek by dojechać z miejsca spawn'u do na przykład biznesu w centrum Idlewood. Okej, są taksówki oraz komunikacja miejsca - ale myśląc racjonalnie że w letnie dni, ciepłe a przypomnijmy to że w Los Angeles które odgrywamy jako Los Santos nie ma dużo zimnych dni - tam jest ciągle ciepło. Osoby chyba wybiorą podróż rowerem do pracy, a nie zatłoczonym autobusem. Tak czy siak, ja stawiam tylko swoje zdanie. 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Bloodd napisał(a):

Rower to będzie dla pewnie wszystkich nowych graczy, postaci pierwszy środek transportu. Według mnie rower, nawet taki składak powinien kosztować mniej niż dwieście dolarów. Dlatego że ktoś, kto będzie chciał kreować postać osoby na przykład początkowego studenta który dopiero przeprowadził się do miasta musi siedzieć z dwa, trzy dni na służbie biznesu żeby zarobić na w ogóle rower. Cena powinna być przystępna, na przykład $150 żeby po pierwszym zasiłku czy pierwszej wypłacie - osoba mogła kupić sobie rowerek by dojechać z miejsca spawn'u do na przykład biznesu w centrum Idlewood. Okej, są taksówki oraz komunikacja miejsca - ale myśląc racjonalnie że w letnie dni, ciepłe a przypomnijmy to że w Los Angeles które odgrywamy jako Los Santos nie ma dużo zimnych dni - tam jest ciągle ciepło. Osoby chyba wybiorą podróż rowerem do pracy, a nie zatłoczonym autobusem. Tak czy siak, ja stawiam tylko swoje zdanie. 

Na maślaku normalnie też podobnie było i nikt nie narzekał, że rower kosztuje 670$. Przynajmniej nikt nie będzie zasuwał w emperorze po dwóch dniach gry.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...