Ferrum 303 2k Opublikowano 31 Maja Udostępnij Opublikowano 31 Maja Świat przedstawiony w grze Należy pamiętać, że świat przedstawiony w grze (a więc jego fabuła) osadzony jest w czasach współczesnych, w uniwersum Grand Theft Auto z wyłączeniem wydarzeń fabularnych poszczególnych odsłon tej serii. Oznacza to, że kompletnie wycinamy wydarzenia fabularne trybu dla jednego gracza (to znaczy, że takie postacie jak CJ czy Big Smoke nigdy nie istniały, a Tommy Vercetti nie działał w Vice City). Zamiast tego, wprowadzamy i respektujemy własne podłoże fabularne, które przedstawiliśmy Wam w tym miejscu. Ścisłe powiązanie z uniwersum Grand Theft Auto oznacza w praktyce, że respektujemy obecne w stworzonym przez Rockstar Games świecie marki, lokacje (przykładowo, w naszym świecie nie ma Los Angeles - jest tylko Los Santos) czy kulturę. Tryb Role Play to jednak naśladowanie i odgrywanie prawdziwego życia, a my nie chcemy zamykać się na odwzorowanie amerykańskiej rzeczywistości. Dlatego mimo osadzenia naszego serwera w uniwersum GTA, zezwalamy i w pełni popieramy inspirowanie się światem rzeczywistym w kwestiach takich jak funkcjonowanie miasta, poszczególnych jego sektorów czy przyzwyczajeń i zachowań tamtejszych społeczności. Wyjątkiem są także realne marki, które także mają prawo bytu w naszym uniwersum. Choć preferujemy i bardziej respektujemy brandy ze świata GTA, zgadzamy się na używanie także tych realnych z dwóch powodów. Po pierwsze, liczba marek i firm stworzonych przez R* jest ograniczona i ogranicza się do kilkuset (w rzeczywistości mamy ich miliony). Po drugie, nie chcemy zmuszać każdego gracza do nauki setek nowych nazw i ich realnych odpowiedników. Spoglądając na jedną z dyskusji na forum, sami tego nie chcieliście, więc wsłuchujemy się w Wasze zdanie i zgadzamy się na dwie formy. Poza tymi wyjątkami nasz świat nadal pozostaje niezwiązany ze światem realnym, a więc gracz nie powinien w świecie gry nawiązywać do realnych wydarzeń, problemów czy konfliktów - jako przykład może tutaj posłużyć chociażby wojna na Ukrainie czy inne kryzysy naszego świata, które nigdy nie miały i nie mają miejsca w świecie gry. Traktujmy serwer jako miejsce odpoczynku, relaksu i odskocznie od codziennego zgiełku i problemów. Miasto duchów Czym jest? Warto zaznaczyć, że w naszym kontekście miasto duchów nie oznacza wcale miejsca nawiedzonego i nie ma nic wspólnego z żadnymi zjawiskami paranormalnymi. W naszym znaczeniu, rozumiemy to jako bardziej "miejsce, w którym łatwiej znaleźć ducha niż żywego człowieka" - czyli po prostu miejsce opuszczone. Tego oczywiście chcemy uniknąć. Musimy uświadomić sobie, że Los Santos (odpowiednik Los Angeles) to ogromne, jedno z największych na świecie, miasto z niemal 4 milionami mieszkańców. To miasto, które żyje całą dobę. Patrząc realnie, potrzebowalibyśmy co najmniej kilku tysięcy graczy jednocześnie na serwerze, aby odwzorować rzeczywiste zagęszczenie ludności w LA, a to jest niemożliwe. Dlatego musimy zrozumieć, że przemierzając nasz świat gry, nawet jeśli w pobliżu nie ma żadnych fizycznych postaci ani NPC to nie oznacza, że jesteśmy sami. Ekipa będzie podchodzić do tego mniej lub bardziej restrykcyjnie w zależności od pory dnia i okolicy. Tym samym osoby odpowiedzialne za kreację rozgrywki IC zastrzegają sobie prawo do powiadamiania służb porządkowych ws. przestępstw popełnianych w bardzo zaludnionych miejscach. Niepoprawne założenie: Gracz późnym wieczorem popełnił przestępstwo na terenie Idlewood, gdzie aktualnie nie było graczy i fizycznie nikt go nie widział, więc uciekł z miejsca zdarzenia i ucieszył się ze swojego sukcesu, bo przecież właśnie niezauważenie popełnił zbrodnie. Poprawne założenie: Gracz późnym wieczorem popełnił przestępstwo na terenie Idlewood, gdzie aktualnie nie było graczy i fizycznie nikt go nie widział, więc uciekł z miejsca zdarzenia. Wkrótce, gdy sprawą zaczęły interesować się organy ścigania, donieśli na niego okoliczni przechodnie i pracownik lokalnego sklepu (którzy istnieją oczywiście tylko w formie wyreżyserowanej, w narracji, aby oddać jak najlepiej klimat wielkiego miasta). W związku z tym gracz powinien rozumieć wielkość otaczającego go świata i pamiętać, że żyje w wielomilionowym mieście. Uliczny rzezimieszek powinien mieć na uwadze, że jeśli chce popełnić zbrodnie po cichu to należy zaplanować ją za miastem, w miejscach odludnych. W przeciwnym razie, będzie musiał liczyć się z faktem, że prawdopodobnie ktoś go zauważy. Podobnie służby porządkowe poszukując czarnego Premiera muszą pamiętać, że to jeden z najpopularniejszych modeli wozów i na ulicach są ich setki, a pracownik restauracji w środku miasta wcale nie powinien zakładać, że podczas jego zmiany przez lokal przewinęło się tylko kilku klientów. Zachowanie w społeczności i polskie przyzwyczajenia Musimy zdać sobie sprawę z tego, że w rzeczywistości w tego typu miastach wszystko działa zgodnie ze swoją harmonią, ludzie mają do załatwienia swoje sprawy lub po prostu relaksują się w słońcu, przy czym bardzo często są dla siebie przyjaźni i uprzejmi. A sytuację z udziałem jakichś dziwaków odstawiających przysłowiową szopkę na środku ulicy, choć się zdarzają, są skrajnie rzadkie. Nie chcemy nikomu ograniczać pomysłu na kreowanie własnego charakteru, ale musi się on dobrze wpasować w otaczający go świat. Ekipa będzie zdecydowanie reagować w przypadku szkodników czy innych zachowań, które mają na celu uprzykrzyć grę innym lub po prostu w sposób bardzo negatywny wyróżniają się na tle innych. Zaczynając od typowych zadymiarzy, którzy łączą się z serwerem tylko po to, aby poszukać problemu, przechodząc przez nadużywanie niepasujących animacji w miejscu pełnym graczy, a kończąc na wszelkich idiotycznych i nieprzyzwoitych tekstach - zaczerpniętych (lub nie) z polskiego podwórka. To, że się na to nie zgadzamy wynika bezpośrednio z pierwszego akapitu tej publikacji. Nasz świat funkcjonuje w uniwersum GTA, a wzorujemy się na realiach amerykańskich, które w wielu aspektach nie mają zbyt wiele wspólnego z polskimi. Najczęściej objawia się to poprzez różnego rodzaju kwestie zaczerpnięte z polskiego internetu, YouTuba, TikToka, memów, od popularnych twórców, influencerów i wiele innych. Należy zwrócić także uwagę na funkcjonowanie służb publicznych na czele z policją. Wiemy, że w Polsce policja jest szeroko krytykowana, wyśmiewana i zazwyczaj nie cieszy się dobrymi opiniami. W Stanach Zjednoczonych sytuacja wygląda znacznie inaczej, oczywiście nie każdy tamtejszą policję uwielbia, to jednak ta formacja za oceanem jest zdecydowanie bardziej szanowana, działa bardziej profesjonalnie, a funkcjonariusze często (szczególnie w obliczu tamtejszej, bardziej rozwiniętej przestępczości) są uważani za małych, lokalnych bohaterów. Wielu z nas odwiedza serwer w celu zrelaksowania się, a naszym zadaniem jest zapewnienie każdemu przyjemnej i uczciwej rozgrywki. Dlatego uczulamy wszystkich naszych graczy i czytelników na to, aby zwracali szczególną uwagę w jaki sposób prowadzą postać i czy na pewno w żaden sposób nie szkodzą innym. Spis marek i brandów z uniwersum GTA oraz ich realnych odpowiedników - nieobowiązkowe Spoiler Producenci pojazdów: Albany - Cadillac Annis - Nissan/Mazda Benefactor - Mercedes Bürgerfahrzeug - Volkswagen Bollokan - Hyundai Bravado - Dodge Brute - GMC Buckingham - Learjet/Bombardier Canis - Jeep Chariot - Lincoln Cheval - Holden Classique - Oldsmobile Coil - Tesla Declasse - Chevrolet Dewbauchee - Aston Martin Dinka - Honda Dundreary - Lincoln/Mercury Emperor - Lexus Enus - Bentley/Maybach/Rolls-Royce Fathom - Infiniti Gallivanter - Land Rover Grotti - Ferrari HVY - Clark/Daimler/Kenworth Hijak - Fisker/VUHL Imponte - Pontiac Invetero - Corvette Jack Sheepe - John Deere JoBuilt - Peterbilt Karin - Toyota/Subaru Kraken Submersibles - Triton Submarines Lampadati - Maserati/Alfa Romeo/Lancia Liberty Chop Shop - Orange County Choppers Liberty City Cycles - West Coast Choppers Maibatsu - Mitsubishi Mammoth - Hummer Maxwell - Vauxhall/Opel MTL - Mack Trucks Nagasaki - Yamaha/Kawasaki Obey - Audi Ocelot - Jaguar/Lotus Överflöd - Koenigsegg Pegassi - Lamborghini/Ducati/Pagani Pfister - Porsche Principe - Ducati/Piaggio Progen - McLaren RUNE - Łada/Sherp Shitzu - Suzuki Stanley - John Deere/Fordson Toundra - Alpine Truffade - Bugatti Übermacht - BMW Vapid - Ford Vulcar - Volvo Vysser - Spyker Weeny - Mini Western Company - Boeing/Sikorsky Western Motocycle Company - Harley Davidson Willard - Buick Zirconium - Chrysler/Honda Marki odzieżowe: 16:20 - 4:20 Movement Anna Rex - Calvin Klein Backside Skateboards - World Industries/Girl Distribution Company Bigness - Supreme Binco - JNCO Bobo - Fubu Broker - Brooklyn Industries Caca - Chanel Crevis - Adidas/The North Face Crowex - Rolex Didier Sachs - Dior Eris - Nike Fruntalot - FUBU/Nike Flying Bravo - Ralph Lauren Gaunt - Tommy Hilfiger/Gant Gnocchi - Gucci Gutter & Blood - Dolce & Gabbana Heat - Nike/Adidas/Puma Hinterland - Timberland Homme Gina - Gianfranco Ferré Kevin Clone - Calvin Klein Kronos - Casio/Swatch Le Chien - Chanel Lézard - Lacoste Manor - Palace Miss T - Miss Sixty Old Gen - New Era Cap Company Peckerwood - American Eagle Outfitters/Abercrombie & Fitch Perseus - Versace/Hermès ProLaps - Reebok/Adidas Ranch - Levi's Rearwall - The North Face Rimmers - Ray-Ban Santo Capra - Versace Sebastian Dix - Christian Dior Sessanta Nove - Louis Vuitton Squash - Golf Wang Sub Urban - Urban Outfitters Swallow - Hollister Co. Sneaky Footwear - Vans/Journeys Tree - LRG Clothing Universal Uniform - American Apparel Val-de-Grâce - Yves Saint Laurent/Ralph Lauren Victim - Volcom Yeti - BAPE Yogarishima - Evisu ZiP - Gap Źródło: https://gta.fandom.com/ Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi